piątek, 3 kwietnia 2015

Kapelusze - ocieplacze na jajka / Hat Shaped Egg Warmers

Dalej ciągniemy tematy przed-wielkanocne. Trochę z zaskoczenia, trochę nie, prezentuję ocieplacze na jajka w kształcie kapeluszy. Miałam je zrobić jeszcze  rok temu, ale zabrakło czasu.W tym roku się udało :-)

Do wyboru, do koloru, co się komu podoba...





Kapelutki są nieduże, takie w sam raz ...



Nie wymyśliłam ich sama. Pomysł znalazłam na blogu Bevy, który nawiasem mówiąc gorąco polecam. TUTAJ autorka nie dość, że podaje bardzo przejrzysty opis ich wykonania w dwóch językach, to jeszcze zdradza praktyczne tricki, takie jak niewidoczne dodawanie i ujmowanie oczek, niezwykle przydatna rzecz, nie tylko w tym projekcie.

Ja swoje kapelusze zrobiłam na szydełku 3 mm z akrylowej włóczki Elian Klasik i przyozdobiłam dodatkami z pasmanterii.

Pierwotnym zadaniem takich ocieplaczy jest oczywiście ocieplanie jajek. Ja miałam to szczęście, że znalazłam nawet modeli do zdjęcia


Można je zastosować jako element ozdobny, tak sobie na przykład leżący swobodnie


A hubka38 ostatnio mnie zaskoczyła, bo znalazła dla nich jeszcze jedno zastosowanie, o którym nie pomyślałam, a taka niby jestem "kreatywna"! (zdjęcie z bloga Ewy). To oczywiście lalka tilda i jej głowa przykryta kapeluszem, najlogiczniejsze rozwiązania są czasem najlepsze :-)



Kilka takich kapelusików znalazło się wśród prezentów, które przygotowałam dla Ewy w ramach naszej wymianki, ale o tym innym razem...

Polecam zrobienie kilku takich szydełkowych kapelutków pomiędzy przedświątecznym myciem okien (ktoś ma jeszcze nie umyte? :)) i pieczeniem mazurków!



11 komentarzy:

  1. Wspaniałe kapelusiki :-) Cudne kolory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne są te Twoje kapelusiki, ja w tym roku robiłam z kolei czapeczki na jajka (kilkadziesiąt sztuk mi ich wyszło) ale nimi się będę chwalić dopiero po świętach, bo za dużo zainteresowanych zobaczyło by je wcześniej i nie byłoby już niespodzianki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super te kapelusiki, ale raczej nie zdążę ich już zrobić przed świętami :)
    Serdecznie pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt spędzonych w gronie najbliższych osób :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te kapelutki są fantastyczne i pięknie wyglądają na modelach :DDD.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne te Twoje kapelusiki i jakie mają szerokie zastosowanie :)
    Wesołych Świąt :)
    Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale śliczne! Bardzo się cieszę, że skorzystałaś z mojego opisu. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo stylowe kapelutki :)

    Pisanki skradły słońcu kilka złotych promieni,
    teraz ich jasny blask niech Wasz dom rozpromieni.
    Niech nadchodzące święta wielkanocne
    przyniosą pogodę ducha,
    wiele szczęścia i radości…

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam szczęście posiadać takie 3 energetyczne kapelutki :D pomysł bardzo mi się podoba, bo wcześniej się z nimi nie spotkałam.
    Apropos okien - ja swoje umyłam całkiem niedawno, i to po dosyć długiej przerwie (wstyd się przyznać :P)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny pomysł z tymi kapelusikami! Są genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz swój komentarz :-)
I'll be extremely pleased if you leave a comment here :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...